Kdysi se spojovaly luxusní značky s oděvními jmény masového prodeje, zdá se však, že nový trend se nachází někde jinde. Ve spojení luxusu a výrazné estetiky s klíčovými a často přímo ikonickými prvky dvojice slavných ateliérů.
Pravda 12.05.2022 05:35 Fendace, kolekce, uvedení Foto: FENDI
Pouze ve vybraných pop-up prodejnách a na limitovanou dobu bude dostupná kolekce, která vyvolala velký rozruch před pár měsíci, kdy ji společně představily značky Fendi a Versace. Vize toho, jak designér jedné značky vidí tvorbu druhého ateliéru, ale také spojení v limitované kolekci Fendace – očekává se od nich, že vezmou svět luxusních butiků a jejich klientely útokem.
Přesně tak by se dala popsat i spolupráce milánského Versace a římského Fendi – dvojice módních domů, které bez debaty formovaly a stále formují podobu italské módy ve světě.
Když se loni na podzim konala tajná přehlídka společné kolekce, kde se nejprve prezentoval ateliér Fendi kreacemi „ze světa Versace“ a naopak Versace kousky „z univerza Fendi“, aby následně vyvrcholil večer kolekcí Fendace, o mediální zájem bylo postaráno. Samozřejmě io ten na sociálních sítích.
Ještě větší virálnost (rozuměj sdílení na sociálních sítích a absolutní marketingový ohňostroj) než slavné modelky a pompézní výprava milánského večera zajistila podoba prezentovaných looků samotných. Lesk, flitry, výrazné potisky, bohatý barokní vzor, hodně černé, bílé a zlaté a samozřejmě všudypřítomná loga doslova sváděla k tomu, aby byla fotografována a sdílena. A také k tomu, aby vytvořily masový zájem veřejnosti o netradiční spolupráci.
Společná kolekce slavných módních ateliérů Versace a Fendi, ať už jako looky jedné značky očima té druhé, nebo speciální spojení pod jménem Fendace – součástí nich jsou různé druhy obuvi, doplňků v podobě šperků, pásků a samozřejmě slavných kabelek, které si hrají s ikonickou podobou produktů jako Baguette, Peekaboo či La Medusa.
Její výsledek, do posledního momentu prezentovaný pouze profesionálními záběry a videi, bude nakonec konečně odhalen iv prodeji. Právě čtvrtek 12. května je dnem, kdy se ve vybraných pop-upových prodejnách po celém světě uvedou kolekce designéra Kima Jonese, který stvořil „Versace od Fendi“ a kolekce Donatelly Versace, která zase vytvořila „Fendi od Versace“. Se společnou linií Fendace jako bonusem.
Přestože reakce na spojení dvojice luxusních módních domů s velmi specifickou a často nezaměnitelnou estetikou mohly být různé, jedno je jisté – očekávání klientely, která má zájem o na první pohled poutavé luxusní zboží, jsou velká. Ať už půjde o sexy šaty s potisky, nebo bundičky, sportovněji laděné topy, ale dokonce i mikiny, to vše má šanci být horkým rohlíkem pro velké fanoušky estetiky obou ateliérů. Nemluvě pak o doplňcích, mezi kterými dominují například slavné kabelky jako Baguette, Peekaboo či La Medusa. Samozřejmě, v podobách, v jaké se už ke klientovi nikdy v budoucnu asi nedostanou.
Je dobré zároveň ozřejmit, že spojení Fendi a Versace není unikátním nápadem – podobný „trend“ odstartovala před pár měsíci spolupráce designérů Alessandra Micheleho a Demnu Gvasalii, prezentujících se společnou kolekcí módních domů, kterým šéfují – v tomto případě Gucci a Balenciaga.